Vi tar pulsen på ... Bildepån!

Vi gör nedslag i vardagen hos Varbergsföretag!

Bildepån är ett företag i tiden som under det senaste synts mycket utåt och arbetar på ett kul, nytänkande och bra sätt i sina marknadsföringsaktiviteter. Nu senast två väldigt inspirerande lunchföreläsningar för näringslivet. Vi tog chansen att prata lite med marknadssamordnare Madeléne Hansson hos Bildepån!

Berätta gärna lite om Bildepån!

 - Bildepån är ett familjeägt företag som vill göra det enkelt att äga bil. Vår vision är att samla allt som rör bilen på ett och samma ställe för att förenkla och spara tid åt våra kunder, kort och gott ”Ett depåstopp”. Vår ambition är att våra kunder ska känna sig så väl omhändertagna att de rankar oss som bästa partner för sitt bilägande.
 

Vad är aktuellt hos er just nu?

 - Det händer saker hela tiden i bilbranschen och i slutet på sommaren har vi premiär av ett helt nytt bilmärke, Dacia. Dacia erbjuder våra kunder de lägsta priserna utan att kompromissa med kvalitén. 

Senare i höst kommer vi stolt kunna presentera Nya Ford Mondeo som många väntat på och det är en fantastisk bil kan vi lova. Privatleasing efterfrågas mer och mer.. Vad det gäller våra tjänster erbjuder vi nu serviceavtal, vilket innebär att man betalar en och samma månadskostnad, vilket gör det tryggt och enkelt för våra kunder. Nu den 22 april kommer vi få besök av Volvokaravanen, nya modeller av lastbilar och bussar. Dessa vagnar finns hos oss under eftermiddagen för provkörning.

Sedan kommer vi fortsätta vårt arbete med att synas och vara med där våra kunder finns, antingen det är i vår egen anläggning eller runtomkring i Varberg på olika idrottsevenemang, events el liknande. Det är viktigt för oss att vara nära våra kunder!
 

Åt vilket håll kommer ni dra åt i framtiden? Förändras sättet att sälja bilar i takt som samhället ändrar sig?

 - Det är klart att allting förändras, även försäljningen av bilar. Kunderna kan bygga sin bil hemma vid datorn och har en mer klar bild på vad de vill ha när det kommer till oss. Vår roll är att verkligen se till att kunden får det som den förväntar sig genom att vi ställer några extra frågor kring behoven så att det verkligen är rätt bil som kunden byggt. Idag är tid en bristvara och då gäller det att ta tillvara på den på bästa sätt ihop med våra kunder.
 

Vad tycker ni är det bästa med näringslivsklimatet i Varberg? Är det något ni saknar?

 - Vi tycker Varberg har ett bra näringslivsklimat och det är viktigt att vi jobbar aktivt med det och är med och påverkar utvecklingen och att vi försöker hitta synergieffekter av varandra. Uttrycket att ” tillsammans blir vi starka” är något som vi tar fasta på och försöker jobba utefter. Vi tycker det är viktigt att skapa samarbeten i olika projekt och ta hjälp av varandra. Det är då vi skapar ett starkt näringsliv i Varberg.

 

Sidan uppdaterad 2014-04-10